البارت الثامن

ازر بعصبيه: انت اتجننت يا مروان عايز تضرب اختي
عمر بعصبيه:انت مش شايف هيا بتكلمني ازاي
ازر:هيا مش هتكلمك كدا غير لو انت عملت حاجه دايقتها وان فكرت بس مجرد تفكر تعملها حاجه هتزعل مني انا ساكتلك بس عشان خاطر انت ابن عمتي وصاحبي لكن جميله خط احمر
وبعدين مش تربيتنا ان احنا نمد ادينا على بنات يا ابن عمتي
عمر بضيق لان اخر كلام قاله ازر صحيح: خلاص انا مروح
:سلمى هتبات يا عمر وانت كمان يلا اطلع اوضتك جاهزه فوق
عمر: بابا يوسف انت هنا من امتى
يوسف:من ساعه ما كنت عايز تضرب جميله بدل ما تحافظ عليها هي مش زي اختك اروى
لا يعلم عمر لماذا احس بثقل على قلبه وضيق من كلمه اختك
لكن لم يتحدث او يبدي اي رده فعل لانه رعد المخابرات لا يظهر مشاعره بسهوله
جميله كانت تنظر لما يحدث ببرود لكن لم تريد ان يحدث مشاكل مع يوسف وازر وعمر فقالت مغيره للموضوع:يوسف
يوسف:نعم يا جميله
جميله:هما مروان واروى وزياد وروان لسا مجوش
يوسف:اه لسا مجوش
جميله:تمم انا هرن على لوسيفر
:حد بيجيب في سيرتنا هنا
جميله:تصدقي يا مجنونه في الشويتين الي مشوفتكيش فيهم دول حسيت بحاجه نقصاني
روان بمرح:هو انتي تقدري تعيشي من غيري اصلا
جميله: على الاقل هخلص منك يتك الاقرف
روان بثقه:متقدريش برضو
جميله:اومال فين اروى
روان:بره مع حبيب القلب يا ختي
flash back
كانو في المطعم
روان:هو الاكل دا جملي ولا اي شكلنا مش هناكل انهارضه
زياد:شكلها هتاكلنا كمان شويه
مروان:مش هستغرب عادي هيا مفجوعه اصلا
نظرت له روان بغيظ
روان:ماشي يا مروان ان ما كنتش افضحك
مروان:لاا اللهي تنستري اسف خلاص انا مش هتكلم تاني
روان:ايدك على 500 ج
مروان:هو انا قاعد على بنك طب قللي شويه
روان:خلاص هات 1000 وكلمه كمان وهتدفع الضعفين
مروان: مفتريه خلاص هبقا احطهملك في الفيزا
روان:كاش يسطا
مروان بقرف:لما اروح هديهملك مش معايا دلوقتي
روان بانتصار:خلصانه
زياد:الاكل نزل اهو يلا كلو
اكلو ثم حاسبو على الطعام
مروان:روان اركبي مع زياد في العربيه وانا هركب مع اروى
روان بدراما:مش خايف عليا لا زياد يخطفني
مروان:يخطفك ايه دا انتي تخطفي دوله بحالها والله خايف على الواد مش خايف عليكي
روان:غور يلا
مروان:باي ثم ركب سيارته وانطلق
زياد:يلا
روان:يلا
ثم ركبو السياره وانتلقو
وصلت سياره زياد
روان:اي دا هما لسا مجوش
زياد:لا جم وقعدين هناك اهم
عند مروان واروى
مروان:مقولتليش بقا مين الدكتور الي كنتي هتوافقي بيه
اروى بخوف:لا والله دا كان دكتور جه اتقدملي وانا رفضته بس كنت بضايقك شويه بس
مروان:بضايقيني ماشي يا اروى
اروى:انت زعلت
مروان:لا
اروى:موري
مروان:نعم
اروى: عايزه شوكولاته
مروان:بس كدا انتي تؤمري
واخذو يتحدثون قليلا (كلام مخطوبين انت مالك يا سنجول منك ليه😂)
نعود الى روان زياد
روان:اه يا مروان يا ابن اللعيبه والله لدخل اقول لجميله
زياد بضحك:فاصله اللحظات السعيده
back
جميله:انا هخرج ليهم
روان:هيييه وهنرخم على مروان
جميله:بس يا عبيطه
روان:حبيبااي😂
ثم خرجو وذهبو لمكان جلوس اروى ومروان
كان مروان يجلس بأمان الله لحد مالاقه حد بيضربه على قفاه
مروان بفزع:اي في ايه في مداهمه هاتو المسدسات بسرعه
ضحك الجميع بشده عليه
مروان بغيظ: انتو بتضحكو ليه ثم لف ورأى جميله
ثم قال بخضه "جميله"
جميله ببرود:اه جميله
مروان:حبيبتي بقالي كتير مشوفتكيش
وسط ضحكات الجميع
جميله ب برود: حلوه اروى صح
مروان ب هيام:حلوه بس
ثم لقا قلم تاني على قفاه
مروان بفزع :يا جميله ايدك تقيله
جميله ب برود:ادخل يلا ومشفكوش مع بعض تاني
مروان بضيق شديد:حاضر
يوسف:يلا يا اروى اطلع شوفي سلمى
اروى: حاضر
جميله:روان
روان:نعم
جميله:ابقي نامي مع اروى واديلها هدوم بيتي تلبسها انا هنام مع مروان انهارضه
روان:هتصالحي
جميله: اه يلا باي
ثم صعدت لغرفه مروان
كان مروان يجلس حين دخلت جميله
جميله:ممكن ادخل
مروان بزعل:مش محتاجه ازن
جميله:اخويا الكتكوته الزعلان
مروان:مش زعلان
جميله زهبت وجلست على رجليه
جميله:خلصانه عايزه شوكولاته
مروان: هجبلك بكرا
جميله:لا عايزه دلوقتي
شالها مروان وزهب الى ثلاجه موجوده بغرفته
واحضر لها الكثير من الشوكولاته
جميله:اشمعنا مجبتش لأروى منها لما طلبت
مروان: التلاجه دي بتاعتك لحد ما اتجوز اروى قبليها بتاعتك انتي وبس
حضنته جميله
جميله:ممكن انام في حضنك انهارضه
مروان:مولاتي تأمر وانا انفذ
ونامت بحضنه


في صباح يوم جديد
كانت جميله بالمطبخ تحضر الفطار بنفسها ومعها مروان وازر
صوفي:يا سلام يا سلام على الدلع جميله هانم بنفسها بتحضر الفطار ومعاها ازر ومروان
ذهب كل من جميله وازر ومروان وقبل يد امهم
صوفي:ربنا يخليكو ليا وميحرمنيش منكو ابدا
ازر:ويخليكي لينا يا ست الكل
يوسف:خياانه مراتي وولادي مع بعض انها لخيانه عظمى
وكذالك ذهبو الاولاد وقبلو يد اباهم
جميله بمرح لأول مره من سنين:هدوقو من تحت ايد الشيف جميله والشيف ازر والشيف مروان احلا اكل
يوسف: الشمس طلعت وشفنا ضحكت جميله ولا غمزاتها القمر دب
ازر:غمزاتها بانت اخيرا
مروان:بت انتي خطر على البشريه بغمزاتك دي
جميله بثقه:انا اصلا قمر في كل حلاتي
سلمى:طبعا قمر يا روحي بس انتي احلا بالغمزات العسل دي وهي تمسك خدودها
خدودك دي عايزه الاكل
جميله:سوسو صحيتي امتا
سلمى:لسا دلوقتي
جميله:طب يلا عشان ناكل
وزهبو الى السفره وضعو عليها الطعام
سلمى:اروى اطلعي صحي اخوكي
عمروهو ينزل من على. السلم ب وسامته المعتاده
انا صاحي يا ماما
صوفي:تعالى يا حبيبي عشان تفطر
عمر:لا يا صوفي انا عايز كوبايه قهوه بس
يوسف:اقعد كل بس ومرولا هتجبلك القهوه
عمر:تمم
يتبع
الناس الي بتقول انزلها كلها انا مخلصتهاش لسا وهحاول اخلصها حاضر

Comment