MY DEAR EX

TITLE : MY DEAR EX
WRITEN BY : FERRA RICHARD
COVER BY : IMELDA PETER
COVER RESOURCES : MR GOOGLE
PUBLISH : 28/10/17
PAGE LINK : FERRA FR Borneo Writer
WATTPAD LINK : @ferrarichard


Part 6


Selepas sa berjumpa dengan Andy.. Sa balik ke tmpt kami lepak.. Sampai ja sna terus sa bagi c Anna hadiah dari c Andy ni.. Anna tgk sa dgn muka yang kepelikan.. Sa tau tu tanda nya mesti Anna menolak lagi pemberian c Andy.. Anna cakap dgn sa..


Anna: Farrah bagus ko kasi balik ja sma c Andy ni hadiah sa tidak mo terima ni..


Farrah: Ko ni Anna belum lagi ko tgk apa isi kandungan ni hadiah sudah ko suruh sa kasi balik sma c Andy.. Kasian dia ba..


Anna: Kan sa bilang sa tidak suka dia nda kan ko tidak paham Farrah. Ba susah2 ko ja la yang couple sma c Andy ba ko kasian sangat sma dia kan..


Farrah: Uiii... Anna gila ko? Ko tidak nmpk ka siapa di sebelah sa ni?


Sambil sa tunjuk c Wences ni... Suka2 ba c Anna cakap macam tu, sudah tau ada c Wences juga sna.. Sa tau la dia suka c Mike ba tapi jangan la mo suruh sa bercouple dengan c Andy pula.. Dia tidak kasian ka Wences yang setia menanti sa ni hehehe... Terus c Mike cakap ni


Mike: Anna terima ja la hadiah tu nda bagus juga ba ko buat macam tu mo kasi balik lagi sama c Andy...


Tiba2 c Anna memanas arr.. Terus tinggi ba suara dia bercakap ni..


Anna: Hey!! Mike cukup lah tu sa sudah cakap sa tidak suka sma c Andy kan tolong la paham jangan mo paksa2 sa tau.. Kenapa ba ko ni suka sangat mo memaksa sa ni. Untuk pengetahuan ko sa suka orang lain tau!!! Bikin panas nda pandai2 paham!!!!


Lepas ja c Anna cakap macam tu terus dia jalan kasi tinggal kami ni. Terpinga2 ba c Mike ni binggung dia sebab selama ni Anna tidak pernah macam tu.. Sa yang jadi serba salah ni.. Ya la sa kan tau siapa yang dia suka sebenar... Sa tgk Wences ni sa pun tidak tau mo buat macamana.. Wences senyum saja sma sa ni... Jadi kami pun naik p kelas masing2..


Sa tgk Anna duduk2 sudah di tmpt duduk dia.. Sa pun p la duduk di sebelah dia kan mmg kami ni sama2 tmpt duduk saja.. Sa tegur la dia


Farrah: Anna sory pasal tadi.. Sa tau sa tidak patut paksa ko tadi.. Kasian juga c Mike ni tiba2 ko marah dia. Ko lupa ka Anna kan mmg c Mike tidak tau ko suka dia? Terkejut sa ko teriak dia tadi ni.. Bagus lagi ba ko terus terang saja sma dia Anna daripada ko sakit hati begini kan..


Anna: Jangan jadi bodoh ba Farrah.. Ada kah ko suruh sa yang berterus terang dulu.. Ko ingat sa ni apa? Tiada maruah diri ka?


Farrah: Hey Anna please calm down okey... Nda payah mo marah2 macam ni.. Klu ko nda cakap sampai bila ko mo macam ni.. Sa pun tidak suka ba ko mo marah2 begini..


Anna: Ko tau ka Farrah sakit ba hati sa bila kamu suruh ambi hadiah dari c Andy tu.. Ko tau kan sa tidak suka dia, sa tidak mo ba bagi dia harapan Farrah..


Menangis c Anna ni.. Kasian pula sa tgk lagi.. Mo nda mo terpaksa la sa kasi balik hadiah c Andy dan bagitau dia perkara sebenar ni.. Pada Mike klu dia tanya sa baru sa bagitau dia napa Anna tiba2 ja macam tu.. Sa pula tidak sabar mo tunggu masa balik sekolah ni ba.. Biar la sa tolong Anna kasi  settle pasal Andy..


Sekali sebelum balik tu tiba2 ada pengumuman dari guru displin ada mesyuarat tergempar dan semua pengawas sekolah dipanggil ke bilik gerakan pengawas.. Sa pun turun la p sna.. Sampai sna guru displin memang sudah menunggu ni... Gara2 mo cepat sampai sa terlanggar ba orang bab siapa tidak takut kan Sir Christopher memang terkenal dengan kegarangan dan ketegasannya... Adoiii bikin malu juga ni bagus klu perempuan yang dilanggar, ni lelaki pula.. Terus sa cakap la...


Farrah: Sory sa minta maaf sa tidak sengaja terlanggar ko tadi..


Pelajar lelaki (Spencer): Ooo tidak apa ba tu.. siapa nama ko? Sa Spencer..


Farrah: Hai Spencer sa Farrah... Terima kasih ya sebab ko tidak marah sa..


Spencer: Ada ka tu ja pun mo marah.. Tiada hal ba tu Farrah... Tapi napa kita kena panggil ni arr?


Farrah: Sa pun tidak tau ni... Jom la kita masuk di dalam ada sudah Sir Christopher tu..


Jadi semua duduk ni, bila Sir Christopher bagitau pasal mesyuarat tu rupanya ada beberapa pelajar ponteng kelas dan keluar dari kawasan sekolah.. Sa dengar ja apa yang Sir Christopher cakap terus sa ingat c Wences ni.. Sa berdoa harap2 dia tidak terlibat ni.. Kami di bahagi kan beberapa kumpulan sebab mo buat spotcheck di setiap kelas ni..  Sa 1 kumpulan dengan Spencer dan dia juga merupakan ketua kumpulan kami, dia juga melantik sa sebagai penolong dia.. Dlm setiap kumpulan ada 6 org..


Selesai bahagi kumpulan kami pun bergerak mengikut kumpulan masing2 dan kami ada 4 kumpulan semua nya dan setiap kumpulan ada ketua dan penolongnya... Sudah semestinya c Suzila pun ada kan yang tidak bestnya dia 1 kumpulan pula dengan sa ba.. Bikin malas ni apa lagi masa Spencer lantik sa jadi Penolong dia nampak betul ba muka dia tidak puas hati ni...


Kami bergerak dari satu kelas ke kelas yang lain buat spotcheck pelajar ni.. Untuk pastikan siapa pelajar yang ponteng kelas dan keluar dari kawasan sekolah...


Okey kita tggu la nanti, klu Wences terlibat dengan pelajar yang ponteng kelas tu ka tidak? Dan apa kata Andy bila dia tau perkara sebenar dari Anna melalui sa sebab Anna tidak akan bercakap dengan Andy sendiri...


Tamat Part 6
# ToBeContinue
# FERRARICHARD

Comment